Vynikajúci účinok
Čas dusenia a chladenia je v porovnaní s inými certifikovanými systémami* minimálne dvojnásobne dlhší, čo zabraňuje opätovnému vznieteniu.
*Výsledok testu metódy SP4912
Nízke náklady (TCO)
Celkové náklady spojené s vlastníctvom, vrátane ročnej kontroly, 5-ročného a10-ročného servisu.
Medzinárodná sieť
Celosvetová pôsobnosť, znalosť lokálnych podmienok.
Aktívny 24/7/365
Neustále aktívny – bez potreby napájania. Na aktiváciu alebo monitorovanie systému nie je potrebné žiadne napájanie.
Vynikajúca protipožiarna technika
Spoločnosť Fogmaker berie bezpečnosť vážne. Požiarny systém Fogmaker, ktorý využíva vysokotlakovú vodnú hmlu na obmedzovanie následkov požiaru v autobuse je špičková technológia hasenia požiaru v motorovom alebo inom uzavretom priestore.

Základom systému Fogmaker je piestový akumulátor. Jeho pracovný tlak by mal byť 100-105 bar pri 20 C°.
V rôznych autobusoch sa môžu vyskytnúť rôzne riziká. Systém Fogmaker sa môže inštalovať na strechu - ochranu komponentov klimatizácie alebo vpredu na ochranu pneumatických komponentov.
Rozvodný systém pozostáva z rozvodných hadíc, potrubí, armatúr a rozprašovacích trysiek. Systém distribuuje hasiacu kvapalinu z piestového akumulátora do protipožiarneho priestoru. (chráneného priestoru)
V rôznych autobusoch sa môžu vyskytnúť rôzne riziká. Systém Fogmaker sa môže inštalovať na strechu - ochranu komponentov klimatizácie alebo vpredu na ochranu pneumatických komponentov.
Mini protipožiarny systém – samostatný systém, ktorý môže byť inštalovaný v objemoch menších ako 0,8 m3, v tomto prípade predhrievač.
Detekčná fľaša tvorí základ detekčného systému a tlakovej detekčnej trubice. Fľaša sa kontroluje pri každej ročnej kontrole z hľadiska zabezpečenia správneho tlaku a funkčnosti.
Požiarne a poruchové signály: stály poplachový signál oznamuje požiar! Signál poplachu každých 60 sekúnd znamená, že sa vyskytla porucha, napr. že je zlomený kábel, chybný tlakový spínač/chyba signálneho modulu, únik/nízky tlak atď.
Vynikajúca technológia hasenia a chladenia
Vysokotlaková vodná hmla má vynikajúci dusivý a chladiaci účinok. Systém je vždy aktívny – na aktiváciu alebo monitorovanie systému nie je potrebné žiadne napájanie. Fogmaker rýchlo udusí oheň, hoci má dlhší čas vyprázdňovania než mnohé iné konkurenčné systémy – čo je rozhodujúce pre zabránenie opätovného vznietenia a prestojom. Zároveň sa získava drahocenný čas na evakuáciu.
Malá ale dôležitá investícia
Investícia do efektívneho vysokotlakového systému s využitím vodnej hmly bude pri obstarávaní nových autobusov predstavovať len nepatrnú časť celkovej investície.Vďaka účinnosti systému sa minimalizuje poškodenie autobusu, a znižujú sa náklady na opravy.
Dopravné podniky na celom svete zistili, že automatizované protipožiarne systémy v strojovej časti vozidiel sú dôležitým protipožiarnym opatrením. Navyše, poisťovne a prevádzkovatelia autobusov stále viac požadujú povinnú inštaláciu protipožiarneho zariadenia, čiastočne aj v dôsledku novej legislatívy podľa UN ECE R107.
Túto legislatívu schválilo približne 50 európskych krajín a zdá sa, že krajiny mimo Európy ju budú nasledovať. V praxi R107 znamená, že každý nový autobus s kapacitou viac ako 22 cestujúcich, musí mať homologovaný protipožiarny systém OEM.
Od prvého schváleného systému k trhovému prvenstvu
Fogmaker bol prvý hasiaci systém schválený podľa R107. V súčasnosti je Fogmaker popredným systémom na hasenie požiarov v autobusoch na európskom trhu.
Prvý protipožiarny systém schválený v súlade s R107
Fogmaker je schválený v súlade s najnovšou medzinárodnou normou pre protipožiarne systémy v autobusoch. Spoločnosť Fogmaker sa stal prvým výrobcom, ktorý v októbri 2016 zaviedol oficiálne testy s úspešnými výsledkami. Spoločnosť Fogmaker ponúkla aj prvý protipožiarny systém s typovým schválením – predpis EHK OSN č.107 Cert. č. 06001 (2017-01-18).
Postup požiarneho testu zahŕňa štyri testy podľa metódy SP 4912.
Špecifikácia pre systém FOGMAKER schválený R107*
*V závislosti od posúdenia rizika pre každý konkrétny motor sa zvyšuje objem hasiacej látky a počet trysiek. Nižšie uvedené údaje predstavujú minimálnu požiadavku na uvedený celkový objem motorového priestoru.
Celkový objem „motorového priestoru“: 4 m³
Objem hasiacej látky: 6,1 litra
Počet rozprašovacích trysiek: 11 ks
Typ trysky: “Dýza s dutým kužeľom” 1,2 l/min – Vzdialenosť najvzdialenejšej trysky: 8 m
Viac informácií o nariadení EHK OSN 107
Legislatíva na zlepšenie požiarnej bezpečnosti v autobusoch a autokaroch v Európe (požaduje ju 47 zmluvných strán).
Pevne inštalovaný FSS (systém na hasenie požiaru) bude súčasťou schválenia vozidla výrobcom autobusu.
Požiadavka montáže FSS sa vzťahuje na vozidlo.
Systém FSS môže byť schválený ako „komponent“ skúškou na definovanom skúšobnom zariadení, alebo inštalovaný v konkrétnom motorovom priestore.
R107 sa vzťahuje na tieto vozidlá s viac ako 22 cestujúcimi:
Trieda I (stojaci cestujúci)
Trieda II (sediaci a stojaci cestujúci, ako napr. mestské autobusy)
Trieda III (sediaci cestujúci, ako napr. diaľkové autobusy)